Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

27 juli 2017

Testen van digitaal Meldpunt Toegankelijkheid

Aandacht voor toegankelijkheid vragen gaat een stuk beter als (on)toegankelijkheid ook letterlijk op de kaart staat. Daarom zijn we bezig om een digitaal Meldpunt Toegankelijkheid in te richten. Iedereen met smartphone of computer kan eenvoudig een melding doen. Ontoegankelijke situaties verschijnen na melding direct op onze kaart. We hopen op veel reacties op onze testversie, zodat we kleine foutjes er eventueel uit kunnen halen. 

 

Een ontoegankelijke tramhalte, een onhandig geplaatst fietsenrek, een ontbrekende oprit of onbruikbare geleidelijnen. Waar loopt of ‘rolt’ u letterlijk tegenaan? Laat het ons weten, zodat we gemeente Amsterdam en de Vervoerregio kunnen wijzen op het belang van toegankelijkheid, en wat er aan verbeterd moet worden.

 

Via smartphone of computer

Met de technische toepassing (applicatie) Meldpunt Toegankelijkheid kunt u snel een melding doen. U kunt ter plekke een foto maken, en het adres van de locatie automatisch laten invullen. Liever vanachter uw computer? U kunt ook een formulier invullen. We horen graag wat u van de applicatie en de kaart vindt. Dat kan door ons een mail te sturen via toegankelijkheid@clientenbelangamsterdam.nl

 

Ook tips en goede voorbeelden

Niet alleen klachten zijn belangrijk om Amsterdam beter toegankelijk te maken. Ook tips en goede voorbeelden zijn van harte welkom. Zoals een goed aangelegde oversteekplaats. Of een tip om ergens een bankje te plaatsen, zodat mensen onderweg even kunnen uitrusten.

 

Anoniem melden

Een melding kunt u ook anoniem doen. Als u wel uw naam en mailadres achterlaat, ontvangt u een email met het ingevulde formulier en kunnen we u op de hoogte houden over uw melding. Hebt u moeite met invullen of wilt u liever telefonisch iets kwijt? Belt u dan met één van onze cliëntondersteuners op (020) 57 77 999.

 

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bart Weggeman (beleidsmedewerker Mobiliteit en Toegankelijkheid) op (020) 75 25 151 of via ​​​​​​​b.weggeman@clientenbelangamsterdam.nl.

icoon30-medewerker-linkedin.png icoon30-medewerker-twitter.png

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel