Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

16 oktober 2017

Raadpleging digitale inzage eigen gegevens

Maandag 13 november vindt er een raadpleging (consultatie) plaats onder cliënten over de digitale inzage van de eigen gegevens. Wij zullen met een aantal cliënten deelnemen aan de raadpleging.

 

Nu werk van maken

Volgens Herman Klein Tiessink, coördinator van onze werkgroep Kwaliteit van Zorg, is het belangrijk dat er nu werk wordt gemaakt om inzage in eigen gegevens voor cliënten op een makkelijke en passende manier mogelijk te maken: “Belangrijk is om cliënten goed te betrekken in het proces om digitale inzage te realiseren. Zij kunnen als geen ander de gebruiksvriendelijkheid en begrijpelijkheid van de informatie toetsen, meedenken en adviseren over hoe de toegang er het beste uit kan gaan zien.”

 

Niet digitaal vaardig

Daanast vinden wij het belangrijk om ook aandacht te besteden aan cliënten die minder of niet digitaal vaardig zijn. Hoe neem je hen mee? Voor alle cliënten geldt dat zij duidelijkheid willen over wat er wordt geregistreerd, hoe je als cliënt bij je gegevens kunt komen en vooral waarom er wordt geregistreerd.

 

We roepen zorgaanbieders op om bij al deze ontwikkelingen ons als cliëntenorganisatie erbij te betrekken.

 

Meer informatie

Voor meer informatie kun u contact opnemen met Herman Klein Tiessink (beleidsmedewerker Kwaliteit van Zorg) op (020) 75 25 165 of via ​​​​​​​h.kleinti@clientenbelangamsterdam.nl.

icoon30-medewerker-linkedin.png icoon30-medewerker-twitter.png

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel

Meer vindt u in de nieuwsbrief Wegwijs in de Wmo – Special ‘Meer tijd voor de cliënt’ van de gemeente. Deze is gericht op  beroepskrachten in de zorg, maar bevat ook zeker voor cliënten interessante informatie.