Lees voor
Clientenbelang op Instagram Clientenbelang op Facebook Clientenbelang op Twitter LinkedIn YouTube

22 juli 2022

Op OV-safari: een rit met veel geduld

Het is wachten op Eric voordat de safari kan beginnen. Hij is onderweg met het Openbaar Vervoer in zijn elektrische rolstoel en dat blijkt een uitdaging. "De lift bij Amstelveenseweg was kapot, dus ik moest rijden naar Amsterdam Zuid.’ Vertelt hij als hij de vergaderruimte binnenrijdt. "Daar deed het poortje het niet, de lift gelukkig wel. Maar bij de tijd dat ik boven was, was de metro weg en de volgende viel uit vanwege een  verstoring in de tunnel.
door Jasmijn van Engelen (Vervoerregio Amsterdam)
 

Eric vervolgt: "Ik moest overstappen op Van der Madeweg in een metro naar het Waterlooplein." Reistijd: één uur en vijftien minuten. Normaal: een half uur.

 

Dit is precies de reden dat een groep ambtenaren van de Vervoerregio en gemeente Amsterdam bijeen is om een Openbaar Vervoer safari te doen. Samen met een beleidsmedewerker van Cliëntenbelang Amsterdam (CBA) reizen ze in drie groepen een route door Amsterdam om te ervaren hoe het is om gebruik te maken van het OV als je een mobiliteitsbeperking hebt.

 

Één groep gaat met Eric mee, hij zit in een elektrische rolstoel. Één groep gaat met Petra op stap, ze is blind. En één groep reist samen met Sherry Jae, zij zit in een handrolstoel. Hieronder lees je hoe de route van Sherry Jae verloopt.

 

Lees het hele artikel op de website Wijnemenjemee.nl.

Eric Groot Kormelink OV safari 31 mei 2022.jpg

 

Terug naar het nieuwsoverzicht »

Gesprek laden

Deel dit artikel