14 maart 2017
21 maart: Cliëntenbelang café over partnerschap
We nodigen we u weer uit voor ons tweede Cliëntenbelang Café op 21 maart van 16:30-19:00 uur. Graag wisselen we met u van gedachten over de praktische invulling van onze nieuwe strategie. Deze keer is het thema partnerschap en gelijkwaardigheid. Hoe gaan we aan die waarden samen invulling geven?
De Cliëntenbelang Cafés hebben een informeel karakter, waarbij we met een hapje en drankje met elkaar in gesprek gaan over een aantal thema’s . De locatie is dit keer: De Meevaart, Balistraat 48 a in Amsterdam Oost.
U hoeft zich voor het café niet op te geven en kunt gewoon binnenlopen. Natuurlijk stellen we het wel op prijs als u ons even een berichtje stuurt. Dat kan via m.dejeu@clientenbelangamsterdam.nl.
Programma
Beleidsmedewerker Marian Vink geeft een inleiding op het onderwerp met als insteek het Centrum voor Clientervaringen, waarin het VUmc en Cliëntenbelang samenwerken. Bij deze samenwerking gaat het om partnerschap tussen onderzoekers, ervaringsdeskundigen, opdrachtgevers en medewerkers van opdrachtgevers. Hierna gaan we met elkaar in gesprek.
Mogelijke vragen die aan de orde kunnen komen
- Wie ‘bepaalt’ in partnerschap?
- Hoe zit het met de professionele verantwoordelijkheid in partnerschap?
- Partnerschap alleen met lidorganisaties of ook met externen?
- Zijn er voorwaarden voor partnerschap?
- Leuk als ideaal, partnerschap tussen cliënt en professional.
- Maar wat als cliënt dat niet wil en gewoon zijn probleem opgelost wil zien?
- Hoe benoemen wij betrokken vrijwilligers?
- Dekt het woord partnerschap de lading? Wie kunnen dat allemaal zijn en hoe?
- Hoe verhoudt partnerschap zich tot onze minder goed toegankelijke kantoorlocatie?
Vragen over de strategische koers?
Hebt u vragen over over de nieuwe strategische koers in het algemeen? Dan kunt u contact opnemen met Marijke de Jeu op (020) 75 25 114 of via m.dejeu@clientenbelangamsterdam.nl.